Протидія булінгу

Булінг(цькування)-це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.

Нормативні документи

· Указ президента України № 195/202 «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі»

· наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»;

· накази Міністерства освіти і науки України: від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» та від 20.03.2020 № 420 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року № 293»

· лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 № 1/9-80 «Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»»;

· лист Міністерства освіти і науки України від 20.03.2020 № 6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти»;

· лист Міністерства освіти і науки України від 20.07.2020 № 1/9-385 «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»;

· лист Міністерства освіти і науки України від 13.04.2020 № 1/9-207 «Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 (лист Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 14.04.2020 № 02/11-02/907).

З огляду на вищезазначене, наголошуємо

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

1. Щоденний ранковий прийом дитини в групу здійснює вихователь, який опитує батьків про стан здоров`я, оглядає гортань і шкіру, вимірює температуру у групі раннього віку дитини (в дошкільних - за показниками, в період карантину тощо.)
2. Не приводити до закладу дітей з підвищеною температурою тіла, кашлем та іншими симптомами захворювань. Хворі діти в заклад дошкільної освіти не приймаються.
3. Якщо дитина захворіла упродовж дня, вона ізолюється від здорових дітей в ізоляторі і залишається там до приходу батьків чи госпіталізації.
4. Після перенесеного захворювання діти в заклад приймаються тільки за наявності довідки лікаря-педіатра з вказівкою діагнозу, довготривалості та проведеного лікування, відомостей про відсутність контакту з інфекційними хворими, а також з рекомендаціями щодо індивідуального режиму кожній дитини.
5. Ранковий туалет дітей повинен проводитися вдома: батьки зобов`язані приводити дитину в заклад чистими, охайно та по сезону одягненими.
6. Одяг у дитячих шафах зберігається окремо: пакет для чистої білизни, пакет для брудної білизни, пакет для групового та вуличного взуття, для гребінця, головного убору, спортивної форми.
7. Не дозволяється приносити в дитячий колектив та зберігати в шафах солодощі, фрукти, іграшки та інші предмети.
8. Заборонено одягати на дітей прикраси, ланцюжки, так як все це може загрожувати життю і здоров`ю дітей, бути втраченими.
9. Приводити дитину в заклад не пізніше 9-ї години ранку.
10. Забирати дитину не пізніше 17.00 год. (для батьків, які оформили заяви до чергових груп - не пізніше 19.00 год.)
11. Якщо дитина захворіла або відсутня через інші причини, батьки повинні негайно повідомити про це персонал дошкільного закладу.
12. У разі відсутності дитини більше 3-х днів (по хворобі) батьки повинні надати медичну довідку.
13. У разі відсутності дитини без поважної причини більше 75 днів, вона вибуває з дошкільного закладу.
14. Відправляючись у відпустку батьки повинні написати заяву.
15. Завчасно повідомити вихователя про вихід дитини в заклад після її відсутності.
16.Привівши дітей до закладу батьки повинні передати дитину вихователеві. Ввечері вихователі зобов’язані передати дитину батькам (законним представникам дитини), або, на письмове прохання батьків, родичам, які не молодші 16 років.
17. Оплату за утримання дитини в закладі необхідно здійснювати до 20-го числа місяця, так як ці кошти ідуть на закупівлю продуктів харчування для дітей.
18. Одягати дітей слід по сезону в залежності від температури повітря, в групі - в одно- двошаровий одяг, шкарпетки, взуття із задником. Слід пам`ятати, що від одягу залежить комфортний стан дитини, її гарний настрій, стан здоров`я.
19. Конфліктні ситуації не слід вирішувати у присутності дитини, так як це травмує її психіку.
20. Поважати права педагога, не допускати нетактовної поведінки по відношенню до працівників ясла-садка, дотримуватись морально-етичних норм і загальноприйнятих правил спілкування.
21. Якщо дитині сподобалася іграшка свого однолітка, слід чемно попросити її у нього.
22. Діти дошкільного віку повинні звертатися до дорослих по імені та по батькові.
23. Обладнання групи, іграшки, дидактичні посібники, книги, спортивний інвентар не можна ламати.
24. Про всі зауваження щодо роботи закладу повідомляти вихователя або завідувача.

Стаття 55 Закону України "Про освіту"

Права та обов'язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов'язки щодо освіти і розвитку дитини.

2.Батьки здобувачів освіти мають право:- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.Батьки здобувачів освіти зобов'язані:- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;- дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ГАРЯЧА ТЕЛЕФОННА ЛІНІЯ ЩОДО БУЛІНГУ116 000

ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВУ116 123 або 0 800500 335

НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ УКРАЇНИ102

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

ЗАКОН УКРАЇНИ " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу "

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО № 158 на 2023/2024 навчальний рік

ЗаходиТермін виконаннявідповідальний
1Створення безпечного освітнього середовища в ЗДО вільного від насильства та булінгу (цькування)постійноАдміністрація, вихователі ЗДО
2Контроль стану попередження булінгупостійноЗавідувач ЗДО
3Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгуза запитомпрактичний психолог, вихователі
4Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ЗДО:систематичнопрактичний психолог
5Круглий стіл для педагогів "На скільки серйозною є проблема булінгу в ЗДО";
Консультації для педагогів:
"Увага! Булінг! Це потрібно знати";
«Види та форми булінгу»
жовтень




листопад



грудень
практичний психолог
6Ширінг для педагогів «На скільки серйозною є проблема булінгу та мобінгу в дошкільному закладі»січень 2024практичний психолог
7Інтерактвне заняття для педагогів з елементами тренінгу «Булінг, мобінг : сутність та ключові ознаки»лютий 2024практичний психолог
8Виступ на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу»грудень 2023практичний психолог

9Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу»: пам’ятка, листівки , інформація на стенді практичного психологасистематичнопрактичний психолог

Кiлькiсть переглядiв: 1121